Gefeliciteerd, je bent ondernemer geworden! In onderstaande artikelen vind je in een beknopt overzicht waar je aan moet denken bij het opzetten van een gedegen administratie. Heb je na het lezen van onze informatie nog vragen, neem dan vrijblijvend contact met ons op om te zien wat wij voor jouw onderneming kunnen betekenen.

1. Administratie opstarten

Je boekhouding is een onderdeel van je bedrijfsadministratie. Het is de vastlegging van alle financiële feiten van jouw onderneming. Jouw administratie is dus groter dan alleen je boekhouding!
LEES VERDER

2. Administratie voeren

 Het voeren van een administratie is niet alleen een teken van een gezonde bedrijfsvoering, het is ook wettelijk verplicht. De Belastingdienst stelt geen gespecificeerde eisen aan een administratie maar volstaat met “een deugdelijke administratie te voeren op een manier die controlerende belastingmensen snel inzicht kan geven”. De administratie moet voor de belastingdienst zeven jaar bewaard blijven.
LEES VERDER

3. Facturen maken

Facturen zijn nodig om te zorgen dat je geld ontvangt van je opdrachtgevers.
De Belastingdienst stelt regels aan het opstellen van facturen.
LEES VERDER